فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

جوایز جشنواره‌های صربستان و بوسنی برای عکاسان ایرانی
ثبت: 1401/01/15

در مجموعه جشنواره FKNS SLM که در سه کشور صربستان، لوگزامبورگ و مونته‌نگرو برگزار شد، در جشنواره صربستان، عکس «پنجره جادویی» از سید احسان مرتضوی و عکس «تاریخ کهن» از محمد استکی تقدیر جشنواره و در جشنواره لوگزامبورگ، عکس «کوچه» از کیارنگ علایی و عکس «مرد سخت» از محمد استکی تقدیر جشنواره را کسب کردند.

همچنین در جشنواره مونته‌نگرو، عکس‌های «نوشین» و «گریه زیر آب» از محمد استکی مدال طلای انجمن عکاسی آمریکا، عکس‌های «اسفرجان» و «مارگارت» از او تقدیر جشنواره، عکس «نگاه شجاعانه» از احمد خطیری مدال نقره جشنواره و عکس «نماز در مناطق جنگی» از او تقدیر جشنواره و عکس «آژیر» از آرلن کشیشیان روبان فیاپ را کسب کردند.

در این مجموعه جشنواره که زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسی آمریکا(PSA) برگزار شد، آثاری از عکاسان عضو کلوپ عکس فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) شامل محمد استکی، احمد خطیری، آرلن کشیشیان، آرمان محمدی، سیداحسان مرتضوی، کیارنگ علایی، میرعلی پرندک، اصغر صامتی، آرمان محمدیری پذیرفته شدند.

* مدال طلای جشنواره بوسنی برای عکاس ایرانی

همچنین در چهارمین جشنواره بین‌المللی عکاسی دیجیتال و چاپی عکس مفهومی که در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار شد، عکس «هنگام غروب» از امیدرضا پورنبی مدال طلای جشنواره را کسب کرد.

در این جشنواره نیز که زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسی آمریکا برگزار شد، آثار امیدرضا پورنبی، میرعلی پرندک، آرلن کشیشیان، سیداحمدرضا علوی پویا و علی سامعی پذیرفته شدند.

فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به عنوان تنها مؤسسه بین‌المللی در زمینه عکاسی از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است، در سال ۱۹۴۶ پایه‌گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‌ای برای برقراری ارتباط بین مؤسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است.

این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با مؤسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ مؤسسه ملی در ۵ قاره می‌رسد. فیاپ در هر کشور تنها یک دفتر دارد که نماینده رسمی فیاپ در ایران «کلوپ عکس فوکوس» است.

 

لینک خبر در خبرگزاری ایسنا

 

لینک خبر در سایت عصرایران

 

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران