فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

جوایز جشنواره بین‌المللی بنگلادش برای عکاسان ایرانی
ثبت: 1400/12/16

جوایز ششمین جشنواره بین‌المللی عکاسی یادواره محفوظ الله 2022 در بنگلادش به عکاسان ایرانی رسید.
 
در این جشنواره عکس «میسل» از مهدی زابل عباسی مدال نقره فیاپ و عکس «بردباری» از وی مدال طلا سالن، عکس «دست» از علی سامعی مدال برنز فیاپ، عکس «سایه یک مرد» از شاخه وان عثمانی مدال نقره BPS (انجمن عکاسی بنگلادش)، عکس «استاندارد» از امیدرضا پورنبی تقدیر SSS (انجمن عکاسی در ترکیه)، عکس‌های «چتر» از سید احسان مرتضوی و «حرکت» از محمد استکی روبان FIP (انجمن عکاسی هندوستان) را کسب کردند.
 
در این جشنواره که زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و PSA برگزار شد، آثاری از عکاسان عضو کلوپ عکس فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) شامل سید احسان مرتضوی، سید رضا جوادی، شاخه وان عثمانی، محمد استکی، علی ثقفی، مهدی زابل عباسی، امیدرضا پورنبی، علی سامعی، میرعلی پرندک، احمد سامعی، آرلن کشیشیان و محمد علیزاده خرسند پذیرفته شدند.
 
محفوظ الله عکاس مطرح و پیشکسوت اهل بنگلادش بود که در سال ۲۰۰۴ در گذشت.
 
فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به عنوان تنها مؤسسه بین‌المللی در زمینه عکاسی از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است، در سال ۱۹۴۶ پایه‌گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‌ای برای برقراری ارتباط بین مؤسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است.
 
این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با مؤسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ مؤسسه ملی در ۵ قاره می‌رسد. فیاپ در هر کشور تنها یک دفتر دارد که نماینده رسمی فیاپ در ایران «کلوپ عکس فوکوس» است.
 
 

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران