فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

جشنواره ملی عکس طبیعت جلوه های بهشت
ثبت: 1394/04/01

Jelvehaye-Behesht.jpg


نگاه شما ، دوربین شما واسطه های هستند برای ارایه مفاهیم هنری و تلفیق آن با فعالیت های بشر دوستانه ....

مهرورزی زیباترین رکن جشنواره جلوه های بهشت است و در این رهگذر ، عکس منعکس کننده لطاف مهرورزی انسان به انسان خواهد بود،نگاهی که تداوم زندگی بشر را تضمین خواهد نمود ، چرا که آینده بشر در گرو محبت است.

طبیعت بکر ایران زمین از البرز سرفراز تا عمق نیلگون خلیج فارس ،از شالیزار های سرسبز شمال تا کویر زیبای لوت، و از کوههای سر به فلک کشیده زاگرس تا پایتخت همیشه زنده تهران ، همه جلوه های ناب و ارزشمندی را برای به تصویر کشیده شدن دارند که نگاه عکاسانه شما آن راه جاودانه خواهد کرد.

دبیرخانه جشنواره ملی عکس طبیعت ، جلوه های بهشت


موضوع:

موضوع نمایشگاه :عکسهایی از طبیعت و چشم انداز های غیر شهری مناطق مختلف ایران


•شما می‌توانید عکس‌هایی از چشم اندازهای غیر شهری و طبیعت، بدون حضور انسان و عوامل انسانی و یا با حضور انسان و عوامل انسانی، عکس‌های چشم انداز پاناروما، HDR و غیره را ارسال کنید. ویرایش نرم افزاری عکس با رعایت اصل ذکر شده مجاز می باشد  واگر ویرایش استناد مکانی و زمانی  عکس را مخدوش کند،عکس پذیرفته نخواهد بود .


• مسئولیت قانونی و اخلاقی بروز یا احرازهرنوع تخلف با شخص شرکت کننده و تصمیم گیری نهایی به عهده هیات داوران و دبیر خانه خواهد بود.

اهداف :

این جشنواره با هدف پیوند هنر ، و امور بشردوستانه برگزار شده و پس از داوری :

 الف- کلیه آثارپذیرفته شده ،طی یک نمایشگاه به شکل چاپ شده در معرض بازدید عموم قرار میگیرد .

ب -  همچنین کارت پستال تعدادی از آثار پذیرفته شد (رجوع به بند "ب" جوایز **) برای فروش در معرض عموم قرار خواهد گرفت .

ج - در روز اختتامیه در ضیافتی که با حضور جمع کثیری از خیرین و به همت سازمان بهزیستی استان البرز برگزار میشود ، آثار دریافتی در معرض فروش قرار خواهد گرفت و کلیه وجوه دریافتی جشنواره ، برای امور خیریه عزیزان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان البرز استفاده خواهد شد.

 

 

مقررات فروش

•کلیه حقوق آثار ارسالی باید متعلق به شخص شرکت کننده باشد و در صورت اثبات خلاف آن درهر مرحله، شرکت کننده مورد از جشنواره حذف خواهد شد.

•تعداد نسخه های کلی آثار و همچنین تعداد نسخه های قابل ارایه برای فروش در جشنواره باید توسط شرکت کننده ذکر شود. ( در صورت وجود محدودیت )

•در صورت وجود محدودیت در زمینه قیمت آثار ،هنگام ارسال آثار حتما در بخش توضیحات ذکر کنید. ( با توجه به خیریه بودن جشنواره حتی الامکان از ارسال آثاری که دارای محدودیت قیمت هستند  خودداری کنید)

•به همت وب سایت SIB.IR برای آثار فروخته شده در حراجی شناسنامه صادر خواهد شد.صاحب اثر در صورت تمایل می تواند سایر نسخه های اثر خود را از طریق این سایت بفروش برساند .

به نقل از این وبسایت:

کلیه آثار همراه با یک شناسنامه چاپی که در آن جزییات اثر و مشخصات هنرمند تولید کننده اثر ذکر شده ، بفروش می رسد . هنرمند از فروش اثر به شما آگاه و راضی بوده و بابت آن حق التالیف دریافت می کند و نسبت به شرایط ذکر شده در شناسنامه به خریدار متعهد خواهد بود.

شرایط عمومی جشنواره:

1-  شرکت برای تمامی هنرمندان و علاقه مندان عکاس در این جشنواره آزاد است.

2-  هر عکاس می‌تواند حداکثر ۱۰ قطعه عکس به صورت سیاه و سفید یا رنگی برای جشنواره انتخاب و از طریق سایت جشنواره به شکل اینترنتی ثبت نام نموده و ارسال بنماید.

3- فایل های ارسالی باید در ابعاد حداقل 1500 پیکسل در ضلع بزرگ تر و حداکثر 500 kb ارسال شوند.

4- داوری به شکل دیجیتال انجام می‌شود و در صورت راه یابی آثار، از طریق دبیرخانه اطلاع رسانی و سپس فایل عکس راه یافته با فرمت Tiff و حداقل با عرض ۳۰ سانتی متر و با دقت DPI ۳۰۰ از هنرمند دریافت می‌شود.

5 -  نگاتیو یا اسلاید اثر و در مورد عکسهای دیجیتال (فایل خام  یا اصلی عکس) باید نزد صاحب عکس موجود باشد. و در صورت نیاز به دبیر خانه ارایه شود.

6-  عکس های انتخاب شده در اندازه پنجاه در هفتاد سانتی متر چاپ و در نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

7-  به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه می‌یابد لوح تقدیر و گواهی پذیرش در نمایشگاه ارسال خواهد شد(بدیهی است ، آثاری که کیفیت لازم برای چاپ را دارا نباشند از جشنواره حذف خواهند شد).

8 - برگزار کننده حق استفاده از عکسهای پذیرفته شده را در نشریات، مطبوعات، سایت اینترنتی و دیگر موارد تبلیغاتی، در ارتباط با این جشنواره را داشته و امتیاز به نمایش در آوردن آن‌ها در سایر مکان‌ها در داخل و خارج از کشور را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

9-  تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره و ارسال عکس به معنای اعلام موافقت با تمامی مقررات جشنواره می‌باشد و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده جشنواره است.

 

 

جوایز:

هیئت داوران متشکل ازسه کار‌شناس و هنرمند پس از داوری جوایز زیر را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد.

الف- به پنج نفر از برگزیدگان بدون اولویت ، هرکدام لوح زرین و سکه تمام بهار آزادی اهدا خواهد شد.

ب- **از 5 عکس برگزیده جشنواره  کارت پستال (با تیراژ دلخواه) چاپ خواهد شد.

 

 

گاهشمار جشنواره:

آخرین مهلت ارسال آثار: 5 مرداد ماه 1394

انتخاب و داوری عکس‌ها:  12 مرداد

اطلاع رسانی عکسهای پذیرفته شده: 14 مرداد

دبیر جشنواره: محمد رضا جهانشاهلو

هیئت داوران: فرید ثانی ، بردیا (مهدی)سعادت ، علی اکبری

 برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با دبیرخانه جشنواره به شماره تلفن :   026-32554673فکس :026-32548842 تماس بگیرید.

برای ارسال آثار به سایت www.artalborziha.ir مراجعه کنید.


کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران