فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

اعلام نتایج سومین جشنواره بین المللی عکس خیام
ثبت: 1394/10/19

دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی عکس خیام نتایج نهایی داوری آثار سومین دوره جشنواره را به شرح زیر اعلام می نماید.
در مجموع 22194 عکس از 1958 شرکت کننده از 78 کشور در این جشنواره شرکت کرده اند. عکس های هر بخش در چهار مرحله داوری شدند. ضعیفترین آثار در نخستین مرحله حذف شده اند که حدود 71.13 درصد آثار بودند. بهترین عکس ها تا چهارمین مرحله نیز بالا آمده اند که حدود 1.83 درصد آثار بودند. اینکه هر عکس تا چه مرحله ای بالا آمده است، در این لینک قابل مشاهده است.


تمامی شرکت کنندگان ایمیلی دریافت می کنند که در آن نتایج عکس هایشان درج شده است. نتایج عکس ها به این شرح است:

مردود: در اولین مرحله داوری حذف شده و امتیاز لازم را از داوران کسب نکرده

پذیرش یا منتخب: این عکس حداقل امتیاز لازم برای دریافت القاب PSA و فیاپ را کسب کرده
راه یافته و نامزد جایزه: در مجموع 134 عکس به نمایشگاه راه یافته و نامزد دریافت جایزه هستند،که اسامی آنها در این لینک قابل مشاهده است. این 134 عکس معادل رایج راه یافته در جشنواره های ایرانی است. 134 عکسی که تا آخرین مرحله داوری بالا آمده اند و برندگان از بین آنها انتخاب شده اند. فقط این آثار در نمایشگاه تهران نمایش داده می شوند. فایل اصلی این عکسها درخواست می شود و به شرط دریافت مجوز ارشاد، در کتاب چاپ می شوند. در نمایشگاه های شهرستانها و سایر کشورها،بسته به تعداد عکس قابل نمایش، از بالاترین امتیاز، تعدادی از عکسها بصورت چاپی نمایش داده شده و باقیمانده بصورت دیجیتال نمایش داده می شوند.

این افراد می بایست در اولین فرصت با نام کاربری خود وارد سایت شده، به بخش "ارسال عکس" مراجعه کرده و بزرگترین سایز عکس منتخب را با فرمت TIFF یا JPG برای چاپ نمایشگاه آپلود کنند. از ارسال فایل های بزرگ توسط ایمیل خودداری کنید. اسامی برندگان قطعی در مراسم اهدای جوایز و رونمایی کتاب در اردیبهشت 1395 اعلام خواهد شد.

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران