فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

جزئیات فراخوان جشنواره شماره: 232 آساهی شیمبون
ارسال اول: 1393/07/04
برگزارکننده: ژاپن، 
دوره: 75
ارسال دوم: 1393/07/11
نوع: جشنواره عكس خارجي
زمان اعلام نتایج: دی 93
توضيحات:
آثار را باید طوری پست کنید که تا قبل از روز جمعه 4 مهر برای ارسال نوبت اول و تا قبل از روز جمعه 11 مهر برای ارسال نوبت دوم تحویل کلوپ شوند. آثاری که دیرتر از 11 مهر تحویل شوند ارسال نخواهند شد.

The 75th International Photographic Salon of Japan


اين جشنواره توسط انجمن عکاسی ژاپن, موسسه انتشاراتی آساهی شیمبون و شرکت کانن برگزار می شود.در جشنواره سال 2011 داوود عامری، امیرحسین حدادیان و فرید ثانی AFIAP، ودر جشنواره سال 2012 هم آوا نصیری, سید صادق حسینی و مهران همراهی از اعضای کلوپ عکس فوکوس موفق به حضور در بخش نمایشگاهی این جشنواره شدند و مدال ویژه‌ی شایسته‌ی تقدیر آساهی شیمبون و کاتالوگ جشنواره را دریافت کردند.
عکاسانی که عکسهای آنها توسط کلوپ عکس فوکوس به جشنواره ارسال شده و عکس آنها پذیرفته شود, گواهی پذیرش از نماینده فیاپ در ایران برای این جشنواره دریافت می کنند.
تاریخ های درج شده آخرین مهلت دریافت آثار توسط ما است نه مهلت ارسال توسط شما! یعنی آثار را باید طوری پست کنید که تا قبل از روز جمعه 4 مهر برای ارسال نوبت اول و یا تا قبل از روز جمعه 11 مهر برای ارسال نوبت دوم تحویل کلوپ شوند. آثاری که دیرتر از 11 مهر تحویل شوند ارسال نخواهند شد.

مراحل شرکت در جشنواره:
1. ثبت درخواست شرکت در جشنواره در سایت فوکوس (www.iranFIAP.com).
2. واریز هزینه ارسال و ثبت مشخصات واریز در سایت.
3. ارسال عکس ها و فرم ثبت نام
درصورتی که عضو سایت نیستید, ابتدا در سایت ثبت نام کنید.
حتما راهنمای ارسال و راهنمای افزایش موجوی را در سایت بخوانید.
موضوعات:
جشنواره در یک بخش عکس های چاپی با موضوع آزاد برگزار مي شود. عکس ها می توانند رنگی یا تک رنگ باشند.

تعريف عکس: عکس ارسالی باید توسط خود عکاس بر روی امولسیون عکاسی (نگاتیو یا اسلاید) و یا بصورت دیجیتالی عکاسی شده باشد ( به عبارت دیگر عکس باید از برخورد نور به امولسیون عکاسی (نگاتیو یا اسلاید) و یا حسگر دیجیتال بوجود آمده باشد). بجز در بخش های طبیعت, فوتوژورنالیسم و عکس های سفر که دستکاری عکس در آنها مجاز نیست, در سایر بخش ها عکس را می توان با استفاده از تکنیک های سنتی, الکترونیکی و یا تکنیک های گرافیکی کامپیوتری دستکاری کرد, اما تمام اجزا مورد استفاده باید توسط خود عکاس, عکاسی شده باشد و محتوای عکس غالب باشد. خروجی نهایی باید بر روی کاغذ عکاسی چاپ شده و یا فایل دیجیتال عکس باشد.
فرمت:
1. عکس ها بصورت چاپ شده در اندازه حداقل 25*30 (20*30 نیز قابل قبول است) و حداکثر 30*40 (30*45 قابل قبول نیست) سانتیمتر باشد. عکس ها را کوچکتر ارسال نکنید. طول هیچ عکسی از 40 سانتیمتر بیشتر نباشد.نیازی به ارسال سی دی عکس ها نیست و فقط عکس چاپ شده را ارسال کنید. در صورتی که عکس ها از نظر اندازه طبق تعریف نباشند در داوری حذف می شوند. در صورت سوال در مورد اندازه عکس با 09213752248 تماس بگیرید. ساعات تماس 9-16
2. عکاس ميتواند مجموعا ده عدد عکس ارسال نمايد.حتما براي عکسها عنوان انتخاب کنيد. برچسب پشت عکس با حروف بزرگ انگلیسی کامل و دقيق نوشته شود. (مي توانيد فايل Lable را بر روي کاغذ پشت چسبدار پرينت بگيريد.
3. عنوان عکس به انگلیسی باشد و دقيقاً همان نام را در "برچسب پشت عکس" بنویسید. در صورتی که عکس ارسالی در جشنواره دیگری برنده شده است در پشت عکس نام جشنواره,نوع جایزه و سال برنده شدن را با حروف بزرگ انگلیسی بنویسید.
4. عکس ها بدون حاشيه باشند.
5. فرم فراخوان با عنوان عکسها به دقت و با حروف بزرگ انگلیسی پر شود. فرم ثبت نام و برچسب پشت عکس ها را از این آدرس دانلود کنید:
http://focusteam.ir/images/other/po232%20Form.rar
6. فرم ثبت نام و هر عکس بصورت جداگانه در یک فایل پلاستیکی قرار دهید. در صورتی که عکس ها بصورت جداگانه در یک فایل پلاستیکی قرار داده نشوند از داوری حذف می شوند.


عنوان عکس:
عنوان فایل باید عنوان عکس به انگلیسی باشد. هر عکس را در تمام جشنواره ها فقط با یک عنوان می توان شرکت داد (حتی اگر عکسی را قبلا در جشنواره ای رنگی شرکت داده اید و در جشنواره دیگری آنرا سیاه و سفید ارایه می کنید هم, نباید عنوان را تغییر دهید.)
عکس را نمی توان با عنوان "بدون عنوان" ارایه کرد, زیرا عکس های بدون عنوان براي دريافت القاب FIAP محاسبه نمي شود. عنوان در داوری خوانده نمی شود. عنوان عکس در زمان داوری خوانده نمی شود و تنها برای شناسایی عکس است به همین دلیل تمام عکس های خود را نامگذاری کنید. عنوان باید کوتاه باشد. عنوان های ساده برای عکس خود انتخاب کنید نه عنوان های بسیار پیچیده و عرفانی!
هزينه ثبت نام:
هزینه ثبت نام ندارد و فقط هزینه ارسال دارد.
هزينه ارسال:
از این پس هیچ جشنواره ای تمدید نخواهد شد و عکس ها در دو نوبت ارسال می شنود. هزینه ارسال نوبت دوم 25% بیشتر خواهد بود.

هزينه ارسال نوبت اول:

اندازه 25*30 سانتیمتر: 34 هزار تومان
اندازه 40*30 سانتیمتر: 50 هزار تومان
هزينه ارسال نوبت دوم:
اندازه 25*30 سانتیمتر: 42 هزار تومان
اندازه 40*30 سانتیمتر: 62 هزار تومان
افزایش هزینه ارسال نسبت به جشنواره های قبلی بدلیل گران شدن هزینه پست و وزن بالای عکس های چاپی می باشد.
برای آگاهی از شماره حساب و شماره کارت, با نام کاربری خود وارد سایت فوکوس شوید.
جوايز:
مدال طلا و روبان های تقدیر
کاتالوگ چاپ شده رنگی جشنواره فقط برای راه یافتگان به جشنواره ارسال می شود. (کاتالوگ جشنواره شش ماه بعد از داوری ارسال می شود.)
آدرس:
عکس ها را با یکی از این دو راه ارسال کنید:
1. عکس ها را به این آدرس پست پیشتاز کنید: تهران، میدان ونک، خیابان گاندی، گاندی 21، پلاک 20، طبقه 3، واحد 11، خانه هنر خیام (فوکوس)
2. تحویل حضوری یا با پیک به دفتر کلوپ:
تهران، میدان ونک، خیابان گاندی، گاندی 21، پلاک 20، طبقه 3، واحد 11، خانه هنر خیام (فوکوس)
تلفن88872547-8 ، ساعت تماس 10 تا 16 روزهای شنبه تا چهارشنبه
برای اطمینان از باز بودن دفتر حتما قبلا با تلفن هماهنگ کنید.

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران