فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

جزئیات فراخوان جشنواره شماره: 234 ISO
ارسال اول: 1393/07/13
برگزارکننده: بلژیک، 
دوره: 5
ارسال دوم: 1393/07/20
نوع: جشنواره عكس خارجي
زمان اعلام نتایج: آذر 93
توضيحات:
اين جشنواره زير نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی, فیاپ, (شماره پاتروناژ 199/2014) و PSA، انجمن عکاسی آمریکا (PID) برگزار شده و عکس هاي راه يافته در آن براي دريافت القاب FIAP و PSA محاسبه مي شود.
عکاسانی که عکسهای آنها توسط کلوپ عکس فوکوس به جشنواره ارسال شده و عکس آنها پذیرفته شود, گواهی پذیرش از نماینده فیاپ در ایران برای این جشنواره دریافت می کنند.
مراحل شرکت در جشنواره:
1. ثبت درخواست شرکت در جشنواره در سایت فوکوس (www.iranFIAP.com).
2. واریز هزینه بصورت آنلاین. اگر هزینه را بصورت غیر آنلاین واریز می کنید می بایست مشخصات واریز را در سایت ثبت کنید. برای واریز آنلاین نیازی به ثبت واریز نیست.
3. ارسال عکس ها
درصورتی که عضو سایت نیستید, ابتدا در سایت ثبت نام کنید.
حتما راهنمای ارسال و راهنمای افزایش موجوی را در سایت بخوانید.
موضوعات:
جشنواره در سه بخش برگزار مي شود:
1. موضوع آزاد رنگی
2. موضوع آزاد تک رنگ
3. موضوع خلاقه (واقعیت تغییریافته)
تعريف عکس: عکس ارسالی باید توسط خود عکاس بر روی امولسیون عکاسی (نگاتیو یا اسلاید) و یا بصورت دیجیتالی عکاسی شده باشد ( به عبارت دیگر عکس باید از برخورد نور به امولسیون عکاسی (نگاتیو یا اسلاید) و یا حسگر دیجیتال بوجود آمده باشد). بجز در بخش های طبیعت, فوتوژورنالیسم و عکس های سفر که دستکاری عکس در آنها مجاز نیست, در سایر بخش ها عکس را می توان با استفاده از تکنیک های سنتی, الکترونیکی و یا تکنیک های گرافیکی کامپیوتری دستکاری کرد, اما تمام اجزا مورد استفاده باید توسط خود عکاس, عکاسی شده باشد و محتوای عکس غالب باشد. خروجی نهایی باید بر روی کاغذ عکاسی چاپ شده و یا فایل دیجیتال عکس باشد.
تعريف فیاپ برای عکس تک رنگ: یک عکس سیاه و سفید که شامل خاکستری کاملا تیره (سیاه) تا خاکستری کاملا روشن (سفید) و دامنه ای از تن های مختلف خاکستری است یک عکس تک رنگ محسوب می شود. یک عکس سیاه و سفید که بجای تن های خاکستری دارای تن های یک رنگ دیگر باشد نیز عکس تک رنگ محسوب می شود و می توان آنرا در بخش سیاه و سفید شرکت داد, چنین عکسی را می توان در کاتالوگ نمایشگاهی با پاتروناژ فیاپ بصورت سیاه و سفید چاپ کرد. به بیان دیگر, یک عکس سیاه و سفید که بخشی از آن دارای تن یک رنگ دیگر باشد و یا با افزودن یک رنگ به عکس رنگی (چند رنگ) تبدیل می شود و باید در بخش رنگی شرکت داده شود. چنین عکسی در کاتالوگ نمایشگاهی با پاتروناژ فیاپ باید بصورت رنگی چاپ شود.
تعريف PSA برای عکس تک رنگ: یک عکس تک رنگ یعنی عکسی که دارای تنالیته بیش از یک رنگ نباشد (تن های مختلف آن رنگ از خیلی روشن تا خیلی تیره), اما این تک رنگ می تواند هر رنگی باشد. عکس های دارای چند تن رنگ (تن های رنگی مختلف دو یا چند رنگ) و عکس های سیاه و سفید که یک رنگ دیگر به آنها اضافه شده باشد را نمی توان در بخش تک رنگ شرکت داد و باید در بخش رنگی شرکت کنند.
تعريف PSA برای عکس خلاقه: خلاقه " واقعیت تغییریافته" است. عکس باید بطور مشهود تغییر در فرم, شکل, رنگ طبیعی و یا ترکیبی از این سه عامل را نشان دهد. عکس های HDR که تغییری در این سه عامل را نشان ندهند, به عنوان خلاقه محسوب نمی شوند.
توضیح بیشتر برای عکس خلاقه: عکس را می توان با استفاده از تکنیک های سنتی, الکترونیکی و یا تکنیک های گرافیکی کامپیوتری دستکاری کرد, اما تمام اجزا مورد استفاده باید توسط خود عکاس, عکاسی شده باشد و محتوای عکس باید نسبت به کار گرافیکی انجام شده, غالب باشد. پردازش باید توسط خود عکاس صورت گیرد. خروجی نهایی باید بر روی کاغذ عکاسی چاپ شده و یا فایل دیجیتال عکس باشد.
فرمت:
عکاس ميتواند در هر بخش حداکثر چهار عکس (مجموعا دوازده عکس) ارسال نمايد.. حتما براي عکسها عنوان انتخاب کنيد. عکس ها را مطابق شرايط ارسال عکس که در بخش آدرس توضیح داده می شود ارسال نمائید. اگر عکس ها را ایمیل می کنید عنوان ایمیل po234 باشد. هیچ اطلاعات دیگری در عنوان ایمیل ننویسید و عنوان ایمیل فقط po234 باشد. در متن ایمیل اطلاعات زیر را بصورت کامل و به انگلیسی بنویسید. مثلا Ali Samei.
این اطلاعات برای ثبت نام شما استفاده شده و دی وی دی کاتالوگ جشنواره مسقیما توسط جشنواره به آدرستان ارسال می شود.
نام First Name
فامیل Last Name:
آدرس Address:
کدپستی Zip Code:
شهر City:
کشور Country:
لقب فیاپ FIAP Title:
اندازه عکس ها:
عرض 1024 pixel یا ارتفاع 768 pixel باشد. (یعنی عرض هیچ عکسی از 1024 pixel یا ارتفاع هیچ عکسی از 768 pixel بیشتر نباشد) عکس ها را کوچکتر هم ارسال نکنید زیرا در داوری کوچکتر دیده می شوند و امتیاز کمتری می گیرند.عکس ها باید با فرمت jpg ، به صورت sRGB ذخیره شوند. Quality عکس ها را بصورتی انتخاب کنید که حجم عکس ها از یک مگا بایت بیشتر نباشد. در صورتی که عکس ها از نظر اندازه و حجم طبق تعریف نباشند قابل ارسال نخواهند بود.
عنوان عکس:
عنوان فایل باید عنوان عکس به انگلیسی باشد. هر عکس را در تمام جشنواره ها فقط با یک عنوان می توان شرکت داد (حتی اگر عکسی را قبلا در جشنواره ای رنگی شرکت داده اید و در جشنواره دیگری آنرا سیاه و سفید ارایه می کنید هم, نباید عنوان را تغییر دهید.)
عکس را نمی توان با عنوان "بدون عنوان" ارایه کرد, زیرا عکس های بدون عنوان براي دريافت القاب FIAP محاسبه نمي شود. عنوان در داوری خوانده نمی شود و تنها برای شناسایی عکس است به همین دلیل تمام عکس های خود را نامگذاری کنید. عنوان باید کوتاه باشد. عنوان های ساده برای عکس خود انتخاب کنید نه عنوان های بسیار پیچیده و عرفانی!
به هیچ وجه هیچ اطلاعاتی دیگری مثل اسم عکاس, شماره تلفن, بخش و ... را در عنوان فایل دیجیتال قرار ندهید و عنوان فایل دیجیتال فقط عنوان عکس به انگلیسی باشد.
هزينه ثبت نام:
66 هزار تومان
این هزینه شامل تمامی بخش ها می شود. بنابراین با توجه به اینکه برای بخش های دوم و سوم هزینه ای پرداخت نمی شود بهتر است در تمام سه بخش شرکت کنید.
مبلغ واریز معادل مجموع هزینه ثبت نام + هزینه واریز و بر اساس تعداد بخشی که شرکت می کنید است. با توجه به نوسانت شدید نرخ ارز در روزهای اخیر, مجبوریم هزینه ثبت نام را بصورت علی الحساب در سایت درج کنیم. مبلغ دقیق هزینه ثبت نام در روز حواله ارز برای جشنواره مشخص می شود.(حدودا سه روز پس از آخرین مهلت ارسال عکس ها که در سایت درج شده) در صورتی که نرخ یورو و دلار ارزان شود مبلغ اضافی در حساب کاربری شما برای جشنواره های بعدی باقی خواهد ماند. در صورتی که نرخ یورو و دلار گران شود و کسر موجودی در حساب کاربریتان داشته باشید, می بایست نسبت به تکمیل آن اقدام کنید.
برای آگاهی از شماره حساب و شماره کارت, با نام کاربری خود وارد سایت فوکوس شوید.
هزينه ارسال:
هزينه ارسال نوبت اول:
یک بخش: 20 هزار تومان
دو بخش:22 هزار تومان
سه و چهاربخش: 24 هزار تومان
هزينه ارسال نوبت دوم:
یک بخش: 25 هزار تومان
دو بخش:27 هزار تومان
سه و چهاربخش: 30 هزار تومان
عکس های شرکت کنندگانی که هزینه ارسال را پرداخت نکرده و یا در سایت ثبت نکرده باشند ارسال نخواهد شد. واریز هزینه ارسال و ثبت آن باید پیش از مهلت ارسال آثار باشد.
جوايز:
جایزه بهترین شرکت کننده (کسی که بیشترین پذیرش را در تمام بخش ها کسب کند): نشان آبی فیاپ
در هر بخش جوایز زیر نیز اهدا می شود:
Trophy of the Ville d’Enghien : best Photo Club of the contest.
Trophy of the Double Declic : best author in Alternative Creativity.
Purchase vouchers will reward the 3 best entrants in Alternative Creativity
FIAP, PSA, FBF, FCP, EPHA, Cvb’s medals and ribbons will honor the best works.
Honorable mentions and certificates will honor the best entrants and best pictures in each category.
In each section, there will be one prize awarded by author.
کاتالوگ جشنواره بر روی CD برای تمام شرکت کنندگان ارسال خواهد شد. (کاتالوگ جشنواره شش ماه بعد از داوری توسط جشنواره ارسال می شود.)
آدرس:
عکس ها را به ایمیل ,clubaks@gmail.com ایمیل نمائید. عنوان ایمیل po234 باشد. هیچ اطلاعات دیگری در عنوان ایمیل ننویسید و عنوان ایمیل فقط po234 باشد در غیر اینصورت عکس های شما برای کلوپ قابل دریافت نبوده و در نتیجه ارسال نخواهند شد.

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران