فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

جزئیات فراخوان شماره: 53 خرید عکس از ایران
مهلت ارسال اول: 1395/07/24 کشور: اروپا، آسیا و ...، شهرهای مختلف
مهلت ارسال دوم: 1395/08/30 نوع: نمایشگاه
زمان برگزاری: 1396/10/01 تا 1396/10/08 رویداد: داخلی
تعداد مجاز: 

کاربران سطح A مجاز به ارسال حداقل 1 و حداکثر30 عکس می باشند.

کاربران سطح B مجاز به ارسال حداقل 1 و حداکثر30 عکس می باشند.

کاربران سطح H مجاز به ارسال حداقل 1 و حداکثر30 عکس می باشند.

* به ازای هر عکس درخواستی باید 1 فایل جهت انتخاب اولیه، ارسال شود.

هزينه ها: 
توضيحات:
نمایشگاه عکس عکاسان ایرانی با موضوع «ایران را از نزدیک ببینیم» بصورت تور در دانشگاه های چندین کشور اروپایی، آسیایی و... مختلف برگزار خواهد شد.
اين نمایشگاه توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با همکاری کلوپ عکس فوکوس و زیر نظر (Auspices) فیاپ برگزار می شود.
فقط عکاسان ایرانی عضو فیاپ می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.
بابت هر عکس راه یافته به نمایشگاه 150 هزار تومان حق التالیف پرداخت می شود. شرکت کنندگان می بایست شماره شبا مربوط به حساب بانکی خود را به برگزارکننده اعلام کنند.
در مجموع 50 عکس در موضوعات زیر انتخاب خواهد شد:
1ـ همزیستی ادیان در ایران، 2ـ پیشرفت‌های علمی ایران، 3ـ مفاخر ایرانی، 4ـ آثار باستانی ایران و معماری ایرانی ـ اسلامی ، 5ـ زنان در ایران اسلامی، 6ـ اسلام، آیین صلح و دوستی، 7ـ طبیعت ایران، 8ـ خانواده‌های ایرانی، 9ـ آداب و رسوم و آیین های ایرانی ـ اسلامی، 10ـ حجاب و پوشش ایرانیان.
آثار برگزیده در اندازۀ 70 * 50 سانتیمتر به تعداد حداقل 5 سری چاپ خواهند شد.
از آنجا که هدف نمایشگاه معرفی ایران است، فایل اسلاید شو آثار برگزیده تولید شده و جهت ارائه به بازدیدکنندگان نمایشگاه‌ها در کشورهای مختلف، بر روی سایت فراخوان قرار خواهد گرفت. فایل اسلاید شو با کیفیت و فرمتی تولید می شود که عکس ها قابل چاپ نباشند.
عکس های ارسالی می بایست مطابق قوانین ایران بوده و شرایط نمایش در ایران را دارا باشند (از جمله از نظر حجاب). امکان نمایش عکس هایی با موضوع سیاسی وجود ندارد. عکس ها نمی توانند در خارج از ایران نیز عکاسی شده باشند.
هرگونه دستکاری در عکس, اعم از دستکاری و پردازش کامپیوتری تا تکنیک های سنتی عکاسی مجاز می باشند.
نفر اول نمایشگاه نشان فیاپ را دریافت خواهد کرد.
کلیه افرادی که آثارشان مورد پذیرش قرار گرفته است، گواهی شرکت در نمایشگاه گروهی زیر نظر فیاپ از نماینده فیاپ در ایران دریافت می کنند.
محل توزیع گواهینامه ها دفتر فوکوس در تهران است.
برای پرهیز از ایجاد حاشیه های احتمالی هیچ کدام از آثار در معرض فروش قرار نخواهد گرفت و نمایشگاه صرفا جنبه هنری و نمایش عمومی خواهد داشت.
اولویت شرکت بر اساس زمان ثبت نام و کیفیت آثار می باشد. به عبارت دیگر بر اساس زمان ثبت نام افراد، هرگاه تعداد متقاضیان به حد نصاب رسید, برگزارکننده می تواند ثبت نام را متوقف کند. بنابراین پیشنهاد میگردد که ثبت نام را به روز آخر موکول نکنید.
بدلیل حفظ سطح کیفی نمایشگاه، کلیه عکس های ارسالی داوری و انتخاب می شوند. انتخاب آثار بر عهده فوکوس و با تایید برگزارکننده خواهد بود.
هر شرکت کننده حداکثر می تواند 30 عکس برای انتخاب ارایه دهد. برای چاپ عکس های منتخب در سایز نمایشگاهی، پس از پذیرش اثر با عکاس تماس گرفته خواهد شد تا فایل آن را در اندازه بزرگترین سایز عکاسی شده با دوربین ارسال کند.
تصمیم گیری در مورد اینکه چه عکس هایی در نمایشگاه حضور داشته باشد بر عهده برگزارکننده است.
کلیه هزینه ها شامل هزینه های جمع آوری و حق التالیف آثار، تبلیغات، چاپ عکس, تهیه قاب یا شاسی, اجاره گالری, چاپ پوستر و کارت دعوت و ... توسط برگزارکننده تامین می شود.
ثبت نام فقط در سایت فوکوس صورت می پذیرد.
عنوان عکس:عنوان فایل باید عنوان عکس به انگلیسی باشد.
اندازه عکس ها: اندازه بزرگترین ضلع عکس 1024 پیکسل باشد. (یعنی عرض یا ارتفاع هیچ عکسی از 1024 پیکسل بیشتر نباشد) عکس ها را کوچکتر هم ارسال نکنید زیرا در داوری کوچکتر دیده می شوند و امتیاز کمتری می گیرند.Quality عکس ها را بصورتی انتخاب کنید که حجم هر عکس از 500 کیلو بایت بیشتر نباشد. عکس ها باید با فرمت jpg ذخیره شوند. لطفا اندازه و حجم عکس ها را پیش از ارسال کنترل کنید, در صورتیکه عکس ها شرایط ثبت نام را نداشته باشند, در هنگام ثبت نام, آپلود نخواهند شد.
با توجه به هماهنگی های بین المللی، پس از ثبت نام در فراخوان، به هیچ وجه امکان انصراف وجود نخواهد داشت. تصمیم گیری در مورد موارد پیش بینی نشده به عهده برگزارکننده است. شرکت در این فراخوان به منزله پذیرش کلیه شرایط آن است.
کلیۀ حقوق معنوی آثار برگزیده مربوط به صاحبان آنها خواهد بود و برگزارکننده فقط اجازۀ بهره‌برداری از این آثار را در قالب نمایشگاه موضوع این تفاهم‌نامه خواهد داشت.
هر گونه بهره‌برداری از آثار برگزیده در قالب‌های دیگر، منوط به کسب اجازه از صاحبان آنها و پرداخت حقوق مادی و رعایت حقوق معنوی آنها از سوی برگزارکننده خواهد بود.
در راستای رعایت حقوق معنوی صاحبان آثار، برگزارکننده متعهد به درج نام عکاس بر روی آثار برگزیده خواهد بود. نام عکاس، لوگوی مورد نظر برگزارکننده ، لوگوی نمایندگی فیاپ به همراه لوگوی فیاپ در زیر تمامی عکس ها درج خواهد شد.
آثار ارسالی می بایست متعلق به شرکت کننده باشد و هر گونه مسئولیت حقوقی در خصوص کپی رایت آثار بر عهدۀ عکاس خواهد بود.

درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر فوکوس تماس بگیرید.

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران