فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

اختتامیه و اهدای جوایز سومین جشنواره بین‌المللی عکس خیام
ثبت: 1395/09/11

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز سومین جشنواره بین‌المللی عکس خیام در موزه هنرهای معاصر برپا خواهد شد.

 طبق اعلام دست‌اندکاران، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز، رونمایی و توزیع کتاب و گواهی پذیرش روز ۱۸ آذر ماه 95 از ساعت 16 با مشارکت موزه هنرهای معاصر در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز خواهد شد. با توجه به تعداد زیاد شرکت کنندگان، کنترل اسامی و توزیع ژتون کتاب جشنواره (ویژه شرکت کنندگان) از ساعت 15 آغاز می شود. برای دریافت ژتون کتاب ارایه کارت شناسایی و کدملی شرکت کننده الزامی است. تحویل کتاب جشنواره به دارندگان ژتون کتاب پس از پایان مراسم خواهد بود.

  طبق اعلام برگزارکنندگان، با توجه به شرایط ویژه موزه هنرهای معاصر و حضور مهمانان مختلف داخلی و خارجی در این مراسم، ورود به موزه و حضور در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز با کارت ویژه ورود میسر خواهد بود. ورود برای عموم آزاد است، اما علاقمندان به حضور در مراسم می‌ بایست از 12 تا ۱۴ آذرماه ۹5 برای دریافت کارت ورود به مراسم در این لینک ثبت نام کنند. پس از ثبت نام، کارت ورود به ایمیل فرد ارسال می شود، کارت ورود دریافتی را پرینت گرفته و برای ورود به موزه ارائه دهید. اگر پس از ثبت نام کارت ورود را دریافت نکردید می توانید از این لینک دانلود کنید.

مطابق قوانین فیاپ، کتاب جشنواره به طور رایگان به تمامی شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی (اعم از پذیرفته‌ شده یا نشده) اهدا می‌شود.  گفتنی ا‌ست با تصمیم دبیرخانه جشنواره، توزیع کتاب برای شرکت‌کنندگان استان تهران صرفا در مراسم اهدای جوایز در موزه هنرهای معاصر انجام می‌شود. لذا شرکت‌کنندگانی که نمی‌توانند در این روز برای دریافت کتاب مراجعه کنند ضروری است نماینده‌ای از جانب خود معرفی نمایند. بدین منظور می بایست فرم معرفی نامه را پر کرده و امضا کرده و به همراه کپی کارت شناسایی معتبر به نماینده خود تحویل دهند. نماینده در ازای تحویل معرفی نامه و کپی کارت شناسایی  شرکت کننده می تواند کتاب را دریافت کند.

 

  بدیهی است شرکت‌کنندگان سایر استان‌ها، که در مراسم اختتامیه در موزه هنرهای معاصر حاضر باشند، می‌توانند کتاب خود را در همان محل دریافت کنند. پس از پایان مراسم، همانند دوره های قبل جشنواره، کتاب‌های شرکت‌کنندگان سایر استان‌ها برای همکاران جشنواره در استان‌ها ارسال می‌شود. اطلاعات تکمیلی در این مورد به زودی در سایت جشنواره منتشر خواهد شد.

 

  سومین جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و نیز به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران یعنی کلوپ عکس فوکوس - وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» - برگزار شد.

  در سومین دوره جشنواره 22 هزار و 194 قطعه عکس از هنرمندان 78 کشور جهان به دبیرخانه رسید. داورانی از فرانسه، عمان و ایران انتخاب آثار را برعهده داشتند.

نمایشگاه آثار برتر از 1 تا 12 آذر 95 در پردیس سینما گالری ملت به نمایش در آمدند. همچنین آثار برتر جشنواره در ایتالیا، اسپانیا، چین، عمان، یونان، هنگ کنگ، آرژانتین، روسیه، عربستان، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان، مقدونیه، 32 شهر ایران و چندین شهر آفریقای جنوبی به نمایش گذاشته خواهد شد. برندگان جشنواره گواهی شرکت در نمایشگاه گروهی از برگزارکنندگان نمایشگاه جشنواره در هر کشور دریافت می کنند.

لینک اسامی پذیرفتگان و نامزدهای جایزه سومین دوره جشنواره بین المللی عکس خیام

شایان ذکر است ثبت نام چهارمین دوره جشنواره از 9 آذر آغاز شده و تا 10 دی 95 ادامه دارد.

 اطلاعات تکمیلی در سایت جشنواره

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران