فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

پاسخ تعدادی از سوالات رایج جشنواره درمورد خیام
ثبت: 1394/09/23

دبیرخانه سومین جشنواره بین المللی عکس خیام اعلام کرد طبق آنچه از ابتدا در فراخوان اعلام شده بود، آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره ساعت 24 تاریخ سه شنبه 24 آذر 1394 است. با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای حضور داوران خارجی امکان تغییر مهلت ثبت نام وجود ندارد. بنابراین مهلت ثبت نام به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. لطفا پیش بینی لازم برای احتمال قطعی سیستم بانکی یا اینترنت یا هر مورد دیگر، در روزهای پایانی را انجام دهید.

 

همچنین با توجه به تماس های بسیار شرکت کنندگان، پاسخ تعدادی از سوالات رایج به شرح زیر اعلام می شود:

  1. سوال: آیا به شرکت کنندگان گواهی پذیرش داده می شود؟ بله به تمامی شرکت کنندگانی که عکسشان پذیرفته شود گواهی نامه اعطا می شود. به تمامی برندگانی که عکس آنها در نمایشگاه های 5 قاره نمایش داده می شود، نیز گواهی نامه های حضور در نمایشگاه گروهی در هر یک از قاره ها بصورت جداگانه اعطا می شود. این گواهی نامه ها توسط همکاران خارجی جشنواره در هر قاره صادر می شود. لازم به توضیح است که در دوره های قبل جشنواره، همانند روال مرسوم در دنیا، گواهی پذیرش صادر نمی شد و اسامی مندرج در انتهای کتاب، تاییدیه پذیرش بود. اما برای این دوره با توجه به درخواستهای شرکت کنندگان، تصمیم بر این شد که به شرکت کنندگان ایرانی گواهی نامه اعطا شود.
  2. سوال: پس از آپلود عکس ها، آنها را با کیفیت پایین می بینم، آیا اشکالی در آپلود عکس های من وجود دارد و آیا داوری با همین کیفیت صورت می گیرد؟ خیر اشکالی در کیفیت عکس ها وجود ندارد، آنچه شرکت کنندگان می بینند، فقط یک پیش نمایش با کیفیت پایین است تا متوجه شوند چه عکس هایی را ارسال کرده اند. عکس ها بر روی سرور جشنواره با همان کیفیت مناسب که توسط شرکت کننده آپلود شده ذخیره شده و برای داوری از نسخه با کیفیت استفاده می شود. همچنین برای چاپ در کتاب و نمایشگاه فایل سایز بزرگ عکس های برنده درخواست خواهد شد.
  3. سوال: آیا ویرایش عکس ها برای شرکت در سومین جشنواره بین المللی عکس خیام مجاز است؟ یا عکس ها باید مستند باشند؟ خیر، نیازی به مستند بودن عکس ها نیست، در تمامی 6 بخش هر نوع ویرایش مجاز است، حتی ویرایش هایی که عکس را غیر واقعی نشان می دهد نیز مجاز است. از نظر برگزار کننده، در جشنواره هنری، ایده مهم است نه استناد عکس، و کاربرد اسنادی عکس در عکس خبری، پزشکی قانونی، طبیعت و سفر است. به همین دلیل در تمامی ۶ بخش، جایزه بهترین عکس خلاقه اهدا می شود. فوتومونتاژ نیز قابل قبول است، فقط عکس های مونتاژ شده باید توسط خود شرکت کننده عکاسی شده باشد.
  4. سوال: آیا می توان پس از ارسال عکس به جشنواره، عکس ها را حذف و اضافه کرد یا تغییر نام داد؟ بله تا ساعت 24 روز سه شنبه 24 آذر می توان عکس ها را ویرایش کرد.
  5. سوال: در چه بخش هایی می توان عکس نجوم ارسال کرد؟ در تمام شش بخش می توان عکس هایی با موضوع نجوم و نیز عکس های چشم انداز (Landscape) ارسال کرد، به شرط آنکه عکس ارسالی طبق تعریف آن بخش نیز باشد.
  6. سوال: اگر عکس من به جشنواره راه پیدا نکند کتاب به من اهدا نمی شود؟ خیر، کتاب و DVD بصورت رایگان به تمامی شرکت کنندگان اهدا می شود، حتی اگر عکس شرکت کننده راه پیدا نکرده باشد هم کتاب را دریافت خواهد کرد.
  7. سوال: من در دومین دوره جشنواره شرکت کرده ام، اما تاکنون کتاب یا DVD خود را دریافت نکرده ام. آیا اکنون می توان برای دریافت آنها اقدام کنم؟ بله، برای آگاهی از محل دریافت کتاب به این لینک مراجعه کنید: مراکز توزیع رایگان DVD و کتاب دومین جشنواره خیام
  8. سوال: من در دوره دوم جشنواره خیام شرکت کرده ام، آیا نیاز به ثبت نام دوباره دارم یا با همان نام کاربری می توانم عکس های خود را ارسال کنم؟ در صورتی که در جشنواره های دیگر کلوپ عکس فوکوس و دبیرخانه دیجیتال فوکوس، مانند "خیام 2" و "گلستانه 3" شرکت کرده اید، با همان نام کاربری می بایست وارد سایت شود. لطفا به هیچ عنوان دوباره ثبت نام نکنید. در صورتیکه نام کاربری خود را فراموش کرده اید، از ثبت نام مجدد اکیداً خودداری کرده و از صفحه بازیابی نام کاربری یاForget Username استفاده کنید.
  9. سوال: رمز عبور خود را فراموش کرده ام، چگونه وارد سایت شوم؟ اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید از گزینه Forget Password استفاده کنید. در این قسمت با وارد کردن نام کاربری، رمز عبور جدید برای شما ایمیل می شود.
  10. سوال: آدرس شبکه های اجتماعی جشنواره چیست؟ با پیوستن به کانال جشنواره در تلگرام، صفحه جشنواره در اینستاگرام و فیسبوک می توانید از آخرین اخبار جشنواره آگاه شوید.
  11. سوال: قبلا برخی از ویدئوهای جشنواره به زبان انگلیسی بود، چگونه می توان نسخه فارسی آنها را مشاهده کرد؟ ویدئوهای جشنواره به زبان فارسی زیرنویس شده و در صفحه ویدئو قابل مشاهده است.

 

 

 

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران